خدماتخدمات اشتیاق شغلیاشتیاق شغلی تقدیرتقدیر مقالاتمقالات

مهارت ارایه بازخورد سازنده

بازخورد دادن و گرفتن یکی از بهترین شیوه های بهبود شناخت میان اعضای یک تیم است که کمک میکند نکات کور و پنهان شخصیت افراد روشن تر شود. بصورت خاص یکی از برترین مهارتهای یک مدیر توانمند و مشتاق ساز دادن بازخوردهای سازنده و مستمر به کارمندان است. لازم است که پس از بیان شفاف وظایف به افراد، مدیران بطور متناوب و منظم در جریان روند پیشرفت و انجام امور توسط کارمندان قرار بگیرند و بازخوردهای سازنده ارایه دهند. بازخورد سازنده، ارتباطی است که میتواند روند نادرست انجام امور را تصحیح کند در حالیکه  اعلام نارضایتی از شیوه انجام یک کار، تنها میتواند حس شرمندگی و یا ناخشنودی در افراد ایجاد کرده و در نهایت به افسردگی شغلی بیانجامد در فرآیند ارایه بازخورد سازنده، علاوه بر رعایت اصول ارایه بازخورد که منجر به پذیرش بیشتر و اثربخشی بالاتر آن میشود، پیشنهاد راهکار های عملی برای بازسازی یک وظیفه نیمه تمام، میتواند انگیزه و انرژی افراد برای بهبود و تصحیح وظایف را تامین نماید.

یک بررسی جهانی نشان میدهد که

برای ارایه بازخورد به پرسنل پیشنهاد میشود:

خبر خوب این است که مهارتهای ارایه بازخورد آموختنی ست و هر چه آگاهی افراد نسبت به شیوه های صحیح ارایه بازخورد بیشتر شود میتوان امیدوار بود که بازخوردهای  صحیح تر و اثربخش تری ارایه دهند.

پیشنهاد می کنیم از مطالب زیر دیدن فرمایید

لیست مقالات
ارتباط با ما

برای برقراری ارتباط با ما فرم زیر را تکمیل نمایید.



رفتن به نوار ابزار