خدماتخدمات اشتیاق شغلیاشتیاق شغلی تقدیرتقدیر مقالاتمقالات

فرهنگ سازمانی: پاسخگو بودن ۱

شاید یکی از مهمترین شایستگی هایی که هر سازمان در هر سایزی به آن احتیاج دارد، پاسخگو بودن افراد است. زیرا این پاسخگو بودن به معنای آن است که انتظار میرود کارها در زمان مناسب با کیفیت مناسب انجام شوند اما آیا این فرهنگ سازمانی: پاسخگو بودن از ابتدا در هر سازمانی جاری است و یا اینکه باید با تلاش آن را جاری کرد؟

روانشناسان سازمانی اعتقاد دارند، میتوان از بدو ورود افراد به سازمان به این موضوع توجه داشت اما باید از سوی دیگر به این موضوع نیز توجه داشت که فرهنگ سازمانی: پاسخگو بودن را ایجاد نیز میتوان کرد و راهکارهایی برای آن وجود دارد که در این متن تلاش خواهیم کرد به مواردی از آنها اشاره کنیم.

۱- آماده یک مکالمه دشوار باشید

شما و مدیران تان باید بیاموزند که در یک فرهنگ پاسخگو لازم است گاهی اوقات یک مکالمه دشوار را هدایت کنید و این به معنای آن است که بتوانید بدون آنکه در لحن کلام تان پرخاشگری رخ دهد، آن مکالمه را هدایت کنید. در این مکالمه شما و مدیرانتان باید بتوانید از فرد بخواهید تا روند فکری اش در مورد انجام کارها را برایتان توضیح دهد. به خاطر داشته باشید که اولین واکنش افراد به این سوال توجیه رفتارشان است و شما باید بتوانید با آرامش با آن توچیه مواجهه شوید. یکی از سوالاتی که در اینجا به شما کمک خواهد کرد، میتواند این سوال باشد. لطفا برایم توضیح بده در روند انجام کار الف چه مکشلاتی هست که کار با نتیجه مطلوب به اتمام نمیرسد.

به این موضوع توجه داشته باشید، آنچه شما میدانید و از آن مطمئن هستید، الزاما در ذهن کارمندان شما نیز همانگونه نیست. کارمندی که کاری را به درستی انجام نداده است ممکن است از تاثیر رفتار خود بر آینده سازمان آگاهی نداشته باشد. اینکه شما بتوانید در یک جلسه فیدبک آن را برای ایشان شفاف کنید، میتواند در آینده بر عملکرد کاری آنها تاثیرگذار باشد.

پیشنهاد می کنیم از مطالب زیر دیدن فرمایید

لیست مقالات
ارتباط با ما

برای برقراری ارتباط با ما فرم زیر را تکمیل نمایید.



رفتن به نوار ابزار