خدماتخدمات اشتیاق شغلیاشتیاق شغلی تقدیرتقدیر مقالاتمقالات

فرهنگ سازمانی: پاسخگو بودن ۲

در متن قبلی به این موضوع اشاره کردیم که فرهنگ سازمانی: پاسخگو بودن از جمله مواردی است که باید در هر سازمانی به آن توجه شود تا کارها با کیفیت مناسب و در زمان مناسب انجام شوند و به محض آنکه این شایستگی در سازمان مورد توجه کمتری قرار گیرد، منجر به آن خواهد شد که افراد بدون توجه به کیفیت کارها را انجام دهند. اما آنچه در این شایستگی مهم است، اثرپذیری آن از فرهنگ سازمانی است. به عبارتی اگر بتوانید فرهنگی بسازید که بصورت مستقیم یا غیرمستقیم بر پاسخگو بودن اثرگذار باشند، بعد از مدتی میتوانید انتظار داشته باشید که افراد سازمان شما نیز پاسخگو باشند. در زیر به ادامه پیشنهادهایی که برای این فرهنگ سازی به آنها احتیاج دارید، اشاره خواهیم کرد.

۲- عملکرد پایین را در اولین زمان ممکن مشخص کنید.

به خاطر داشته باشید که در زمان انجام یک کار، زمان و کیفیت آن مهم است و شما باید تلاش کنید این دو مورد را در اولین زمان ممکن مورد توجه قرار دهید و در صورتی که مناسب نیست، فرد را آگاه سازید. به خاطر داشته باشید این تذکر باید بصورت تک به تک انجام شود و تحت هیچ عنوانی این فیدبک را در جمع ارائه ندهید.

بخاطر داشته باشید که در این زمان آنچه مهم است، تذکری نیست که به فرد میدهید، بلکه بررسی ریشه علت نادرست انجام شدن کارها است. مراقب باشید دنبال فرهنگ مچ گیری نباشید زیرا این رفتار نه تنها سبب بهبود شرایط نمی شود بلکه به راحتی میتواند منجر به پرخاشگری شده و نتیجه عکس برای شما ایجاد کند.

دلایل زیادی میتواند منجر به آن شده باشد که کار به خوبی پیش نرفته است که در زیر به آن ها اشاره میکنیم:

۱- شما به عنوان مدیر بصورت شفاف درخواست تان را برای فرد توضیح نداده اید.

۲-فرد نیاز به آموزش بیشتری دارد.

۳-یک مسئله فنی وجود دارد.

۴- یک مسئله شخصی وجود دارد.

۵-تعارض های تیمی وجود دارد.

به هر کدام از دلایل بالا کارایی به اندازه کافی خوب نباشد، باید ابتدا سریع شناسایی شده و سپس در یک جلسه مورد توجه قرار گیرد.

پیشنهاد می کنیم از مطالب زیر دیدن فرمایید

لیست مقالات
ارتباط با ما

برای برقراری ارتباط با ما فرم زیر را تکمیل نمایید.



رفتن به نوار ابزار